Tuesday, March 4, 2008

Surat kiriman

Arini binti Abdullah

Blok 516 Jalan Nakhoda

#10-243

Singapura 245516

7 Februari 2008

Pegawai Perhubungan Awam

Pertubuhan Ihsan

15 Jalan seroja

Singapura 140515

Tuan,

Penyertaan tentang kerja kemasyarakatan

Berhubung dengan perkara di atas, saya amat minat dengan program yang telah dianjurkan tuan; Oleh itu saya meminta izin untuk mengambil bahagian dalam program tersebut. Saya harap dengan seba-sebab yang saya akan menerangkan dengan lanjut lagi tuan akan membuat kepetusun untuk membenarkan saya ke dalam program ini.

Saya mahu melibatkan diri dalam kerja kemasyarakatan ini kerana saya mahu menolong mereka yang terjejas oleh bencana banjir baru-baru ini. Saya juga mahu menolong mereka kerana perasaan simpati dengan mereka. Saya suka dengan perasaan paus hati kerana dapat menolong mereka walaupun sedikit sahaja. Lagi pun kami warga Singapura harus menolong negeri-negeri di sekeliling kami terutamanya mereka yang telah banyak menolong kami dengan sumber-sumber makanan dan air. Program ini ialah peluang yang terbaik untuk saya memberi pertolongan.

Saya akan menghargai pengalaman ini kalau diberi peluang. Saya harap dengan sebab-sebab yang ditulis tuan akan membuat keputusan untuk membenarkan saya memsuki program ini.

yang benar

Arini binti Abdullah

No comments: